Değişen Bir Şey Yok


the_trossachs_25_by_Estruda

DEĞİŞEN BİR ŞEY YOK

Yeni bir öfkeye başladım
Bazen düz, çokça ters
Elbette eski bir telaşı yazacağım bitene kadar
Bitene kadar: gök ve taş ve dua

Aklımı arka odaya alıyorum
Reddediyor gündelik avuntuları
Aydınlıktan kaçırdığım ne varsa
Ne varsa özenle kuyladığım
Çürüttüğün suda yüzüyor
Yetiştirdiğim bütün dualar
Kalbimin üstünde eski bir taş
Ne dilleniyor, ne ufalanıyor
Allah’ım sen çok güzelsin
Ama bu ara herkes yarattığın dünyanın yüzüne tükürüyor.

Duvarlarla bir alıp veremediğim elbette var
Kahkahalar gördüm taşları yırtan
Taze bir keder örgütledim kendime
Ne yazdıysam uzun, bekleyen
Kuyunun boynundaki ipte

Aslında tek bir şeyi anlatıyorum
Aynı yerden başlayarak
Kendimi kusursuz bir boşluğa armağan ediyorum
O taşı bu kalbime, ağır olayım diye yerleştirdi sanırım Allah
Ben hep Allahlı şiirler yazıyorum
Taş hiç istifini bozmuyor
Dua yükseldi, gök alçalmıyor

Sevgilim, iyi haberlerini aldım
Demek kalbine diri bir işgal yürüyor
Gözlerim kovulmuş bir ümidin hayreti
Nasıl oluyor da bu gök hala başıma devrilmiyor.

Elif Nuray
İtibar, Aralık 2013

Bir Cevap Yazın

